Visi

Menjadi Khairu Ummah yang professional dalam Dakwah, Akademik dan Bisnes dengan ikatan ukhuwah imaniyah dalam suasana yang ceria. ^_^

Sunday, July 18, 2010

Pulanglah dengan Iman

by the name of ALLAH

Dalam sehari dua ni, adik akan pulang dari Amerika Syarikat.



Amat sangat berharap, adik masih seperti dulu.. malah jauh lebih baik. Moga suasana di sana tidak mengeruhkan iman, pemikiran, akhlak, mahupun jati diri sebagai seorang Muslim yang beriman kepada Allah. Aminn.

Akak ingat lagi waktu adik nak berangkat ke AS.. Adik sedih sebab ayah tak ada di sisi. Tak apa adik.. ingatlah, Allah sentiasa di sisi. Doakanlah selalu supaya ayah tenang dan selamat di alam sana.

Maaf ya adikku Asyraf.. Cadangnya, mahu juga akak pulang sebentar ke rumah sementara kuliah masih belum bermula. Tapi, mungkin Allah tidak mengizinkan. Akak kurang sihat sikit, dan rasanya tak larat untuk drive walau ke KLIA. Walau apa pun.. pasti terkandung seribu hikmah. ^_^

Make sure, kejar balik pelajaran-pelajaran yang tertinggal dalam tempoh Summer Camp ni. Buatlah yang terbaik for your PMR. Moga adik terus maju dan terus berbuat, semuanya kerana Allah.

InsyaAllah akak sentiasa doakan yang terbaik buat adik.

Lastly, reminder.. Jangan jadi seperti Qarun yang lupa diri. Merasakan tinggi ilmunya lah yang menyebabkan hartanya melimpah-ruah.

Jadi, Asyraf.. tingginya IQ tak bermakna tingginya darjat di sisi Allah. Maka, usahalah untuk sentiasa dekat dengan Allah. Itulah yang akan menjamin kehidupan di akhirat kelak.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Ada benarnya: