Visi

Menjadi Khairu Ummah yang professional dalam Dakwah, Akademik dan Bisnes dengan ikatan ukhuwah imaniyah dalam suasana yang ceria. ^_^

Sunday, September 19, 2010

Ukhti Madiah..

by the name of ALLAH

Sementara berehat sebentar dari mencari Hardness and tensile strength for Aluminum untuk Final Year Project ni, biar saya update sedikit mengenai seorang akhwat yang saya ziarahi 3 hari lepas.

Ukhti Madiah. ^_^
Alhamdulillah, Allah mengizinkan saya dan rakan satu batch, Asma yang meneman saya pulang dari Pahang ke Perak untuk menziarahi ukhti Madiah walau hanya sebentar. Perjalanan 6 jam bertambah 2 jam. Tapi tak apa.. moga ukhuwah kerana Allah ini terjalin indah.

Mungkin kerana sepanjang Ramadhan tidak berpeluang menziarahinya, tersasau-sasau saya mencari jalan ke rumahnya. Sampailah satu simpang, saya berhenti tiba-tiba kerana confius.. betul ke jalan yang ni. Tiba-tiba sebuah motor dari belakang berhenti di sebelah sisi kanan kereta. Saya pun membuka tingkap untuk bertanya. Eh, rupanya ayah ukhti Madiah. Alhamdulillah. Belum sempat saya berkata apa-apa.. Pak Ndak terus saja bertanya, "Nak ke rumah Normadiah ke? Meh ikut pakcik". Saya mengangguk dan terus tersenyum.

Di rumah ukhti Madiah, Alhamdulillah.. ukhti Madiah sihat-sihat saja. Tidak lagi demam-demam seperti dulu. Berita gembiranya.. Ukhti Madiah akan memulakan kembali khidmatnya sebagai guru pada hari Jumaat. Saya ziarahi beliau, hari Khamis lepas.. Jadi, esoknya barulah beliau akan ke sekolah kembali. Moga semuanya berjalan lancar. Walaupun kerusi roda yang baru masih belum tiba, semangatnya tidak pudar. Beliau sendiri optimis, mampu berjalan kembali. InsyaAllah. Sama-sama kita doakan.

Dan, berita gembira ke-2, yang baru saya tahu.. dan rasanya ramai yang masih belum tahu hal ini. Alhamdulillah, walau kaki kirinya agak mengecil dan bengkok sedikit, dengan rahmat Allah.. kedua-dua kaki kak Madiah sudah dapat rasa kembali kini. Bila disentuh, sudah dapat rasa. Nak test cubit, takut sakit pulak. Walau apa pun, seronok mendengar dan melihat perkara ini. Katanya sudah hampir sebulan kakinya sudah dapat rasa sejak berurut. Moga perkembangan ini terus positive dari hari ke hari.

Moga rahmat dan kasih sayang Allah sentiasa bersama ukhti Madiah.. Sama-sama doakan ya.
Tidak lupa juga kepada semua akhwat wa ikhwah k.. ^_^

2 comments:

  1. Wahh..Subhanallahhh!
    Berita yg sgt baek ni. Moga2. Kite same2 doakan kesejahteraan buat Madiah. husshh

    ReplyDelete
  2. ukht..

    Berita kurang baik pula hari ni kan..
    ukhti madiah masuk wad. Rawatan luka bahagian belakangnya.

    Sama-sama kita doakan kebaikan buat ukhti madiah ye.

    ReplyDelete

Ada benarnya: