Visi

Menjadi Khairu Ummah yang professional dalam Dakwah, Akademik dan Bisnes dengan ikatan ukhuwah imaniyah dalam suasana yang ceria. ^_^

Wednesday, January 6, 2010

Puji dan Syukur pd ALLAH

by the name of ALLAH

Indahnya 1: 
*****************************************************************************
"macam mana boleh break up?"
"rase x srasi...
even da 3 taun lbih...
hmm..tahlaa...
die wat idop jd trukk..."


Alhamdulillah, dengan izin dan rahmat ALLAH, adik perempuan yg disayangi akhirnya break up. Bertahun saya berusaha, menunggu dan menanti saat ini. Kini, ALLAH makbulkan. Dan, lebih bermakna apabila ALLAH menetapkan seorg akhwat akan berpindah ke tempatnya belajar di Puncak Alam dalam waktu terdekat ini.

Lalu, terus saya ambil peluang ini, offer halaqah untuknya. Dan, alhamdulillah walaupun belum start halaqah first, dia sudah berjaya mengajak beberapa org rakannya utk turut bersama dlm 1 halaqah nanti. Subhanallah. Moga adik yg kusayangi ini akan terus istiqomah dan istimrar di jalan ALLAH.

Walau saya tahu, course 'nursing' memang membuatkan student2nya sibuk dengan praktikal di sana sini, saya amat berharap, at least, fikrah Islam sampai pada mereka. Menjadi seorang nurse yg dekat dengan pesakit, tetapi lebih dekat dengan ALLAH. Dan, boleh saja sentiasa mengingatkan patient utk selalu mengingati ALLAH. Aminn.. ^_^ Akak sayangkan kamu..

Indahnya 2: 
*****************************************************************************
"Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam"
"Hari ni presentation kan? Dah sedia semua?"
"Alhamdulillah, bole la"
"K, buat yg terbaik ye. All d best"

Subhanallah, sahabatku.. walaupun telah pulang ke kampung.. masih concern, dan masih tetap memberikan semangat pada saya menerusi telefon. Alhamdulillah, semangat kian pulih pada pagi sebelum presentation.

Ya, memang saya rasa sedikit down apabila 2 minggu lepas.. sewaktu presentation sahabat2 yg sama di tmpat praktikal dikatakan 'not meet expectation'. Jadi, oleh sebab saya sahaja yang akan lakukan presentation lewat krn lecturer saya masih bercuti ketika itu, maka kata2 ini keluar dari mulut plant manager di situ: "Ni, U belum present lagi.. jadi, tlg cover up balik kawan2. Klw u pun buat sama macam yg lain, mmg saya xnak ambil dah student utk praktikal kat sini".

Dan 3 hari sebelum saya present, kawan2 praktikal lain sudah dibenarkan pulang. Jadi, tinggal saya seorang. Tapi, semuanya terubat dgn panggilan sahabat di pagi itu. Dan, Alhamdulillah presentation berjalan baik. Walaupun tidak la berhasil sangat utk mencapai expectation plant manager, masih juga diberikan markah yg baik utk overall presntation. Maha Suci ALLAH, ALLAH Maha Penyayang.

Indahnya 3: 
*****************************************************************************
"Yg lain dah tau ke?"
Semua saling memandang. Dan secara automatic, saya menoleh ke sebelah sisi kiri dan bertanya perlahan pada akhwat yg sdg tersenyum itu; "Akak -----?"
"InsyaALLAH ukhti ----. Jadi, sama2 doakan supaya urusannya dipermudahkan"
Subhanallah, memang sudah diagak kerana 2 minggu sblm ini ada juga mendengar desas desus ini. Tapi, tidak disangka akhwat yg dekat ini yg dimaksudkan.

^_^ Moga ALLAH mempermudahkan urusannya dan moga sentiasa diberkati ALLAH. InsyaALLAH.

***************************************************************************** Subhanallah, banyak lagi perkara2 menarik dan indah berlaku pada minggu ini. Indahnya ukhuwah kerana ALLAH. Indahnya bila dekat dengan ALLAH.

Walau apa pun, moga kita semua sentiasa beroleh rahmat ALLAH. Dan, seperti yg ALLAH janjikan di dalam AL-Quran, ALLAH akan menguji kita dengan kesenangan mahupun kesukaran. [plz refer Al-Fajr,89 ayat 15 dan 16]. Tapi, kita sebagai hamba ALLAH yg amat lemah ini.. pastikan kita sentiasa ingat pada ALLAH, bersyukur dgn ketetapan ALLAH. Dan yakinlah, ketetapan ALLAH adalah yg terbaik. InsyaALLAH..
Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepadaKu dan janganlah kamu ingkar kepadaKu. [Al-Baqarah, 2 ayat 152]
Perbanyakkan puji-pujian pd ALLAH.

No comments:

Post a Comment

Ada benarnya: