Visi

Menjadi Khairu Ummah yang professional dalam Dakwah, Akademik dan Bisnes dengan ikatan ukhuwah imaniyah dalam suasana yang ceria. ^_^

Thursday, January 28, 2010

Sumbanglah semampunya

by the name of ALLAH

Segala yang berlaku, bukan coincident. Semuanya telah ditetapkan ALLAH. Semalam, seorang akhwat yg disayangi, ukhti Madiah accident. Seorang sahabat yg periang dan baik hati. Seorang guru Matematik sekolah menengah di Tapah. Baru berusia 25 thn.

Pasti terkandung seribu hikmah. Hanya ALLAH Maha Mengetahui, Maha Penyayang.

Asbab, kerana agak mengantuk ditambah pula dgn selesema dan demam.. pagi sewaktu dlm perjalanan ke sekolah menaiki keretanya, dia hilang kawalan. Terlanggar tiang dan terus terbabas. Saya tidak pasti bagaimana situasi tersebut. Apa yg pasti, semalam sewaktu saya menziarahinya di hospital Ipoh, keadaanya menyedihkan. Namun, alhamdulillah, dia masih sedar.

Mujur pendarahan kurang. Jika tidak.. pasti saya tidak mampu untuk pergi dekat padanya apatah lagi membisikkan kata2 semangat padanya. Ya, memang sy agak gerun dgn darah dan perkara inilah menjadi faktor terbesar sy melupakan cita2 utk menjadi Doktor 1 ketika dulu.

ALLAH menetapkan, bahunya patah. Tulang belakangnya yg ke-5 dan ke-7 patah. Kemungkinan besar, kakinya akan lumpuh.

Subhanallah.. amat hebat ujian yang dihadapinya. Moga sentiasa tabah, fizikal dan mental kerana hanya hamba ALLAH yg terpilih, yg mampu menghadapi ujian seperti ini. Beruntungnya dia kerana dia yg dipilih ALLAH. Bayangkanlah.. betapa beratnya ujian jika kaki kita sendiri yg lumpuh. Innalillah.

Terbaru, untuk urusan pembedahan dan sebagainya, RM10,600 diperlukan. Jadi, sudilah kiranya kita sama2 membantu ukhti Madiah, salah seorg saudara sesama Islam kita ini. Moga dgn sumbangan kita, ianya mampu untuk mengurangkan bebanannya. Dalam masa yg sama, pasti ganjaran pahala akan kita peroleh. Jika tidak mampu untuk menyumbang dlm bentuk materi, marilah sumbangkan doa supaya ALLAH menetapkan yg terbaik untuknya.

Wlw orgnya tidak anda kenali, yakinlah.. pasti ada pahala di sisi ALLAH jika kita sama2 membantunya.
Jika mahu turut menyumbang, boleh bank in sumbangan pada saudaranya:

Ahmad Azahar Bin Mohd
[0195221503--Sila inform pd nombornya jika anda menyumbang]
CIMB: 03020068175525
BIMB: 07034020163413

Moga berat bebanan yg ditanggung, sama2 kita pikul. Kerana, mungkin2 sahaja.. esok lusa, hari kita pula. Tika itu, moga lebih ramai lagi rakan2 kita sesama Islam bersaudara tampil membantu kita. InsyaALLAH.

'Sesungguhnya orang2 mukmin itu bersaudara...' Al-Hujurat,49:10

1 comment:

  1. insyaAllah, sama2 kita doakan yang terbaik buat ukhti madiah..

    moga Allah menyembuhkannya dan melancarkan pembedahannya..

    ReplyDelete

Ada benarnya: