Visi

Menjadi Khairu Ummah yang professional dalam Dakwah, Akademik dan Bisnes dengan ikatan ukhuwah imaniyah dalam suasana yang ceria. ^_^

Thursday, October 21, 2010

Sambung asa

by the name of ALLAH

Ya Allah,
Aku lemah,
Tanpamu aku lelah,
Aku sungguh tak berdaya,
Tolongku..
Tolongku, Ya Allah...

Sejak beberapa minggu ini, sangat down. Semangat pun makin merudum jatuh.

Aku mudah putus asa, dan mengalah dengan usaha yang tidak membawa hasil. Adakah ini sikap kolaris yang kuat? Mungkin ya.. kejayaan baginya adalah melalui pencapaian dan hasil. Maka, bila hasil yang diusahakan kurang baik, kecewa akan hadir. Putus Asa! Lemah!

Ini bukanlah sikap seorang mukmin yang menyatakan keimanannya pada Allah! Sedarlah!
Dunia belum berakhir buat kamu. Dan sudah pasti kamu akan peroleh apa yang kamu usahakan. Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri. [Ar-Ra'du, 13:11]

Ya Allah.. kuatkan aku. Jangan jadikan aku hambaMu yang lemah. Teguhkan hatiku. Dekatkan aku padaMu sedekat-dekatnya. Permudahkanlah aku berbuat keranaMu dan tetapkan aku di jalan yang terbaik di sisiMu.

Aminn..

5 comments:

  1. ukht, ayuh, bgun ukhti..jgn dilayan perasaan itu..

    honestly, ana rsa smgt sgt slps balik dr utp lps jmpe akhwt2 utp semua..x terasa perasaan ni sblm ni..

    mmg mulanya ana rsa berat nak melangkah, tp lps balik dr sana, ana dpt 1 perasaan yg belum ana pernah rse sblm ni utk dikenang..

    akhwt2 sna penguat ana termasuklah akak..
    teguhnya di sana, insyaAllah teguhlah di sini..

    AYUH BANGUN UKHTI...
    KUATKAN SEMANGATMU DEMI ISLAM TERCINTA

    ReplyDelete
  2. Setiap individu pasti melalui saat naik turun imannya
    Sentiasalah bersama dengan teman yang mengingatkan, jangan dilayan perasaan

    Semoga Allah menguatkan jiwa-jiwa yang sentiasa mencari redha-Nya

    ReplyDelete
  3. Ya lah ukhti,kita mana boleh putus asa.Rasul dulu juga mengalami kesusahan dalam berdakwah.Mengalami tahun kesedihan.Mengalami lemparan batu di Taif dan robeknya kaki di Dzatur Riqo'.Namun,apakah kita boleh mengatakan Rasul itu bukan kolaris yang kuat,jadi no wonder la dia x berputus asa?Apa pun karakteristik kita,tidak boleh berputus asa.Kita tidak pernah gagal.Bahkan kita menang dengan banyaknya kegagalan.Tapi kita mula gagal bila kita berhenti berusaha!Binakan keyakinan,insyaAllah orang beriman akan sentiasa mendoakan.

    ReplyDelete
  4. Salam.

    To all.. Jazakumullah atas dorongan dan kata-kata semangat yang diberi.

    Moga sama juga buat kalian. Teruskan usaha. Jangan putus asa. Tapi, sambung asa. ^_^

    ReplyDelete

Ada benarnya: