Visi

Menjadi Khairu Ummah yang professional dalam Dakwah, Akademik dan Bisnes dengan ikatan ukhuwah imaniyah dalam suasana yang ceria. ^_^

Tuesday, October 12, 2010

Sorry, Tak sengaja.

by the name of ALLAH

Saya rasa, kes ni simple je sebenarnya. Tapi, tak apalah. Biar saya terangkan apa yang dah berlaku. Sebab, saya tak suka bila kawan-kawan satu course saya bercakap tentang saya tanpa tahu apa yang berlaku sebenarnya. Sebelum apa-apa, saya minta maaf dulu kepada pihak yang telah terlibat. Minta maaf ya atas salah faham ni.

Malam tu, lepas ada discussion di masjid UTP, saya pun balik ke V4. Lebih kurang dalam pukul 3-4 pagi. Ketika itu, saya dan Fatihah yang ada di dalam kereta.

Sesampai di parking V4, kami pun mencari tempat parking. Seperti biasa, saya akan melalui jalan di tepi V4A dan parking di situ. Tapi, malam memang sangat penuh. Saya lalu juga, mana tahu masih ada yang kosong. Tiba-tiba, secara kebetulan ada sebuah kereta di depan sedang mengundur kereta untuk keluar dari parking.

Jadi, terus saja saya tunggu di sebelah dan apabila kereta tersebut betul keluar, terus saya masuk ke parking tersebut. Bila saya matikan enjin kereta, tiba-tiba saya ternampak seperti cahaya lampu dari kereta melalui side mirror kanan kereta.

"Eh, ada kereta ke kat belakang?", dan saya pun terus memalingkan muka ke arah belakang untuk memastikan apakah benar, lampu kereta yang saya lihat dari side mirror kereta.

Bila saya berpaling saja, saya lihat ada seorang lelaki di dalam kereta bersama kawannya. Corsemate saya. Saya amat terkejut bilamana dia menjeling tajam pada saya. Terkedu seketika. Dan terus saya berpaling ke depan semula dan saya berkata pada Fatihah, "Teha, ada orang dah tunggu parking ni kot. Tak perasan pun tadi. Macam mana ye? Takutnye dia jeling macam tu..". "Ha.. ye ke? Tak perasan pun jugak."

Dan dalam waktu yang sama, kereta tadi pergi dari tempat tersebut. Jadi, setelah beberapa ketika, kami berdua yang temangu pun keluarlah dari kereta. Tapi, dalam keadaan bersalah bercampur takut. Ye la.. sangat dasyat rasanya dijeling macam tu.

Persoalan, macam mana kami berdua boleh tak perasan ada kereta dah tunggu? Sebabnya.. inilah kondisi ketika itu.
Saya tak tahu pun ada kereta di sebelah sana sebab jalan tu sebenarnya jalan sehala. Saya tak bajetlah ada kereta dari arah sana. So, minta maaf ye kepada coursemate saya. Cuma satu je, lain kali.. jangan masuk dari direction yang salah ye. Supaya perkara macam ni tak berlaku lagi. Nanti, diri sendiri pulak yang sakit hati.

p/s: Bagi mana-mana coursemate saya yang baca entry ni, dan tahu pasal 'curi parking' ni, minta tolong sampaikan maaf saya pada pihak yang terlibat ye. Saya tak curi, saya tak sengaja je. Takut rasa nak minta maaf direct lepas dijeling semacam. Ok. Tq.

3 comments:

Ada benarnya: